Koperta

Skontaktuj się z nami!

Reklamacja wysokości świadczenia

< wstecz

"Ile?! To w żaden sposób nie rekompensuje mojego cierpienia ani strat poniesionych w wypadku nie z mojej winy!"

- To z reguły pierwsza myśl Poszkodowanych po otrzymaniu decyzji od ubezpieczyciela.
 

Tyczy się to zarówno szkody majątkowej, jak i niemajątkowej. Mimo że wysokość proponowanych świadczeń, jest według Uprawnionych znacznie obniżona przez ubezpieczyciela, przyczynienie (tj. takie zachowanie poszkodowanego, które pozostaje w związku przyczynowym ze szkodą oraz jest obiektywnie nieprawidłowe, np. za brak zapiętych pasów bezpieczeństwa) jest zdecydowanie zawyżone, Poszkodowani nie korzystają z prawa do reklamacji. To prowadzi do zakończenia postępowania likwidacyjnego na tym etapie.

 

Przyjęcie świadczenia bez reklamacji jego wysokości

To duży błąd!

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela nie oznacza awantury na infolinii ani  konieczności spotkań z prawnikiem. Nie trzeba też występować na drogę sądową, co znowu niesie za sobą dodatkowe koszty. Wystarczy odpowiednio sformułowane pismo wysłane pocztą. Dodatkowo, jeśli ubezpieczyciel w decyzji wskazał możność złożenia reklamacji w formie elektronicznej,  można ją przesłać na wskazany przez niego adres e-mail.  Poszkodowany ma prawo wejść z zakładem ubezpieczeń w polemikę i domagać się zmiany jego stanowiska!

 

Mamy prawo do odwołania

Od każdej decyzji zakładu ubezpieczeń przysługuje możliwość złożenia odwołania. Dotyczy to zarówno stanowiska o zaniżonej wypłacie, decyzji odmownej, jak i o zawyżonym przyczynieniu. Każde odwołanie od decyzji ubezpieczyciela, złożone przez osobę poszkodowaną lub jej pełnomocnika, musi zostać rozpoznane przez zakład ubezpieczeń w terminie 30 dni od złożenia.

 

Dlaczego warto?

Złożenie reklamacji:

  1. Powoduje ponowne zbadanie okoliczności sprawy przez Towarzystwo Ubezpieczeń oraz sprawdzenie, czy zastrzeżenia Poszkodowanych są zasadne.
  2. Następnie ubezpieczyciel wydaje ponowną decyzję oraz podejmujemy kroki, które pozwolą usunąć uchybienia, wskazuje kwotę do dopłaty, możliwość zakończenia postępowania w drodze ugody, obniżają przyczynienie itp. 

 

Ważne jest więc, aby Poszkodowani znali i korzystali z praw im przysługującym. Wielokrotnie w swojej pracy spotykam się z pozytywnym zakończeniem sporu. Dlatego też zachęcam każdego Poszkodowanego do walki o należne mu odszkodowanie.

 N.S.

 

Jeśli nie jesteś zadowolony wysokości otrzymanego odszkodowania, zapraszamy do kontaktu z nami.

W ciągu 48 godzin bezpłatnie przeanalizujemy każdą sprawę i ocenimy możliwość uzyskania odszkodowania. Przedstawimy Ci jasne warunki współpracy oraz ustalimy harmonogram działań prowadzący do uzyskania świadczeń.

 

Pomagamy pokonać trudności!

Kontakt

Formularz kontaktowy

Wypełnij nasz formularz elektroniczny i przedstaw zarys swojej sprawy.
Nasz ekspert zapozna się z zagadnieniem w ciągu 48 h i udzieli wskazówek!

Załącz plik Upload wybierz plik Nie wybrano żadnego pliku

Dane teleadresowe

ul. Stacyjna 1 lok.12,

53-613 Wrocław

tel.: 71 738 40 40

infolinia: 0 801 01 30 30

mail: biuro@lpsa.pl

NIP: 8992807157

REGON: 366371520

KRS: 0000664624

Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej

VI Wydział Gospodarczy

Wysokość kapitału zakładowego: 5 000 000 zł.

Inspektor ochrony danych osobowych

Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Katarzyna Talkowska - Szewczyk

tel. 533 340 387

mail: iod@lpsa.pl

Polityka prywatnoci plików Cookies IP Legal Protection S.A.